Křesťanství a islám

Tomáš Tatranský

Jedno tělo, mnoho údů

A je tu – po vánoční odmlce – další, a pravděpodobně i poslední pokračování našeho křesťansko-muslimského seriálu (jak vidíte, v našem společném džihádu nás nezastaví ani Hamas :-)).

8.1.2009 v 16:45 | Karma článku: 14.42 | Přečteno: 3222 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Hříšný sex?

Po všem tom čtení o různých homosexuálech, metrosexuálech a gastrosexuálech, o multiorgasmech, tajemných bodech G a podobných věcech (nic proti nim :-)), kterými nás tak ochotně zásobují naše média, se nyní mrkneme na sexualitu samotnou. Jak se na ni dívá „tmářské“ a „puritánské“ křesťanství?

27.10.2008 v 17:15 | Karma článku: 19.87 | Přečteno: 3708 | Diskuse

Tomáš Tatranský

O svatém právu bloudit, věřit falešným prorokům a hřešit

Malé zamyšlení nad náboženskou svobodou. Motto: „svoboda je bezcenná, neznamená-li také svobodu se mýlit“ (Gándhí)

17.10.2008 v 16:45 | Karma článku: 15.91 | Přečteno: 1821 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Teokracie versus demokracie

Chce nám ještě dnes vládnout církev? Chce církev vnucovat nevěřícím svou morálku?

3.10.2008 v 20:30 | Karma článku: 16.19 | Přečteno: 2103 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Kdo je nevěřící?

Tentokrát začnu citátem největšího českého génia, kterým bezesporu byl (či je :-)) Jára Cimrman: „Jsem bezvýhradný ateista,“ zapsal si Mistr do svého deníku před více než sto lety, „až se bojím, že mě za to pánbůh potrestá.“

21.9.2008 v 20:00 | Karma článku: 18.09 | Přečteno: 2212 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Věřím v jednoho Boha... ale v jakého?

Jak psát o Bohu? Dá se to vůbec? Nebylo by lepší o Bohu mlčet, není snaha uchopit Boha lidskými slovy vlastně svatokrádež? I pro ty, kteří v Boha věří, na tyto otázky neexistuje snadná odpověď.

30.8.2008 v 20:45 | Karma článku: 20.26 | Přečteno: 3467 | Diskuse

Tomáš Tatranský

„Co ti na nás tak vadí?“ aneb proč nejsem muslim

Víra pro mě znamená to, že můžu důvěřovat Bohu, který mě z lásky stvořil, který mě láskyplně provází životem a který ví, co je pro mě nejlepší (a ví to dokonce líp než já sám!). A tahle důvěra dává mému životu smysl.

13.8.2008 v 22:10 | Karma článku: 27.55 | Přečteno: 7521 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Kdo mečem zachází, ten mečem schází

Lze najít v posvátné knize nás křesťanů, tedy v Bibli, pasáže vyzývající k násilí? Kdybych měl na výběr pouze mezi odpověďmi „ano“ a „ne“, nezbylo by mi než zvolit první možnost (s tím, že bych dodal „kdo hledá, najde“). Věc je ale poněkud složitější...

6.8.2008 v 22:45 | Karma článku: 17.47 | Přečteno: 3196 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Neuvěřitelné příhody Adamova žebírka

Adam se prochází po Ráji a jelikož je bez ženy, je mu samozřejmě smutno. Vtom dostane nápad, zajde k Bohu a říká: „Myslím, že bych potřeboval ženu... Nechceš mi jednu udělat?” Bůh na to: „Dobře, ale budu k tomu od tebe potřebovat jedno tvoje oko, jednu ruku a jednu nohu.” „Cože?” podiví se Adam, „tohleto všechno budeš potřebovat? Né no to je příliš... A nešlo by to trochu jako... odfláknout?... mohl bych ti poskytnout třeba něco míň důležitýho... třeba... no, řekněme jedno žebro.“ No a takhle to dopadlo... :-)

2.7.2008 v 21:30 | Karma článku: 16.52 | Přečteno: 3260 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Já nesmím to a ty zas tohle

A je tu druhé pokračování našeho křesťansko-islámského blogu. Aisha navrhla téma, které se mi nezpracovává snadno, protože já osobně jsem křesťanství nikdy moc nevnímal jako náboženství zákazů, ale spíše jako náboženství lásky.

17.6.2008 v 21:00 | Karma článku: 19.47 | Přečteno: 3809 | Diskuse

Tomáš Tatranský

Den, týden, měsíc a rok z pohledu křesťana

Úvodem tohoto poněkud netradičního blogpostu mi dovolte několik vysvětlujících slov. Spolu s Aishou totiž rozjíždíme nový bloggerský projekt, jehož cílem je představit naše náboženství, tedy křesťanství a islám, ve vzájemném dialogu. Co předcházelo vzniku tohoto nápadu?

3.6.2008 v 22:15 | Karma článku: 20.60 | Přečteno: 2629 | Diskuse