Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hippon

Čeští muslimové "Fitnu" promítali

V rámci daného tématu by bylo záhodno zmínit, že brněnští muslimové naopak sami organizovali promítání Wildersovy "Fitny" (!) s následnou diskusí. Já osobně bych ale nic takového nedělal - pamflety hanobící víru (až už jakoukoliv) pokládám za špinavost a nechci s nimi mít nic společného.

0/0
23.2.2009 12:52

T.T.

Re: Čeští muslimové "Fitnu" promítali

Dík za doplnění, chtěl jsem to o té brněnské mešitě dát do článku, ale jelikož jsem se o tom zmínil v diskuzi pod mým předešlým blogem, tak už jsem to nechal být. Já na rozdíl od Vás hodnotím nápad brněnských muslimů shlédnout a prodiskutovat "Fitnu" pozitivně. Jinak "Fitna" je podle mě dost hloupoučká, aby bylo jasno...

PS: pro Vaši pozornost:

http://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=589

0/0
23.2.2009 19:10

hippon

Re: Čeští muslimové "Fitnu" promítali

Ten nápad hodnotím jako obdivuhodný, jakkoliv sám bych ve své "dialogičnosti" tak daleko nešel... Je to Wilders, kdo odmítá jaköukoliv diskusi s muslimy, ke které ho oni opakovaně vyzývají. Jinak děkuji za info o Vašem článku v Novém Městě. Za sebe s Vaším konceptem možného přístupu ke Koránu plně souhlasím. Jen se obávám, že by se mi nelíbilo, kdyby mi muslimové vykládali, jakým způsobem mám chápat křesťanství, a proto bych byl možná v dávání rad tohoto typu zdrženlivý...

0/0
26.2.2009 15:57

pedol

Re: Čeští muslimové "Fitnu" promítali

 Fitnu jsem i přes nepřehlédnutelné snahy o její cenzurování eurohujery rovněž shlédl. Byl jsem tak trochu zklamán. Ono vámi vyzdvihované promítání brněnskými muslimy jen potvrzuje, že pro muslimy de fakto urážlivá není, jen poodhaluje  způsoby myšlení nespočtu pravověrných mohamedánů. Bez větších úprav by klidně mohla posloužit jakožto náborový šot pro rekruty „na stezku Alláhovu“. Obdobných náborovek v kvalitě VHS se při domovních prohlídkách zabavilo nespočet. Zcela jinak „toelerantně“ by asi vaši brněnští bratři reagovali vůči projekci filmu Podřízení od zavražděného režiséra Thea van Gogha nebo při veřejném předčítání autobiografie Ayaan Hirsí Alí nebo tvorby lorda S. Rushdieho.

  

0/0
23.2.2009 23:05

Martin V

Krásná ukázka toho

Krásná ukázka toho, k čemu je muslimům naše demokracie a my sami si pěkně nabýháme na ty jejich vidleR^

0/0
19.2.2009 8:50

Forrrest

Souhlas. Akorat...

"nemyslím si, že řešením je vytrhnout z Koránu verše podněcující k násilí, jak to Wilders ve Fitně navrhuje. Řešením je interpretovat ony kontroverzní verše v historickém kontextu, analogicky k tomu, jak tímto způsobem interpretují podobné verše Starého zákona křesťané."

No, to je podle me hlavni duvod, proc krestane nikdy nebudou schopni objektivne resit takoveto problemy - kvuli toho, ze jsou zatizeni svymi, velmi obdobnymi. Cele je to neuveritelna hloupost - neni zadny kontext, ktery by ty zrudnosti psane v koranu ci bibli mohl omluvit!

Btw, nechapu, ze by buh byl tak "neprozretelny", ze by ho nenapadla moznost zneuziti techto versu. Tolika lidem slouzily a slouzi jako omluva k pachani zla... Neni to nakonec jednim z nejlepsich potvrzeni nizkeho (primitivniho, lidskeho) puvodu techto nabozenstvi?

0/0
19.2.2009 1:08

Viktor-Č

Ale předpokládám

Ale předpokládám, že takové různé radikální a nepřizpůsobivé muslimy z Británie už dávno vykázali a žádného podobného zmetka si do země nepustí, že? Nebo že by zase platilo že "vinen je vždy bílý muž"?

0/0
18.2.2009 21:53

kion11

Re: Ale předpokládám

Tato "univerzální poučka" hodící se na všechno a všechny pohromy na světě ještě nepřestala učinkovat:-/R^

Snad až nás vyhubí, pak se nebudou mít na co vymlouvat:-).

No, ale to nám pak může být buřt.

Nicméně doufám, že k tomu nedojde, A věřím v pud sebezáchovy silnější, než zvrácené pesudohumanistrické vize úchylných levičáků:-©

0/0
18.2.2009 23:54

Alexander Mikoláš

Orwell

Svoboda slova právo kritizovat nejen implikuje; kritika je celou podstatou svobody slova. Na to, aby člověk vyjadřoval chválu, žádné právo na svobodu projevu nepotřebuje. 

Korán naneštěstí výslovně zdůrazňuje, že je vždy a věčně platným slovem Božím a muslimům tudíž není dovoleno k němu přistupovat z historické perspektivy a zpochybňovat platnost některých pasáží na základě toho, že už v současnosti nejsou relevantní.

0/0
18.2.2009 19:26

Edmund Černá Zmije

Re: Orwell

Přesně tak. R^

0/0
18.2.2009 21:15

kion11

Re: Orwell

R^

0/0
18.2.2009 23:50

TrueRobos

Přesně tak

ať si každý tvrdí co chce, nechť mluví! I u radikálů je lepší, když otevřeně mluví, alespoň každý snadno zjistí, o co komu jde. Ostatně u muslimů jde opravdu o situaci, která jim dovoluje veřejně komentovat tento velmi kritický postoj a dát najevo, jak vážně to myslí se svou kulturní kompatibilitou a tolerancí.

0/0
18.2.2009 19:02

Martin V

Re: Přesně tak

Přesně, je lepší je nechat vykecat, alespoň každému dojde co je to za hovada (bez rozdílu vyznání)

Snad konečně ta většina co mlčí pochopí o co tu jde a začne se bránit, než bude pozdě

0/0
19.2.2009 8:53





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.