Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jannynov

20. 8. 2009 23:14
avšak

může to celé jednoho přivést k myšlence, že má smysl lidem trpícím pomáhat, nést jejich břemena, že někdy jeden trpící může vyprovokovat řetěz dobrých skutků, nebo někoho změnit k lepšímu

a to již svůj smysl má......

0 0
možnosti

jjs

11. 8. 2009 10:38
Nauka!!!

Dostáváte se tak nějak mimo nauku, což u fokolarínů není nic neobvyklého.

Víte kupříkladu, že Pán Ježíš měl i během utrpení blažené patření na Boha? A že možnost pochybovat o smyslu svého utrpení tím byla mírně řečeno dosti snížena? Že Kristova svova na kříži jsou začátkem mesiánského žalmu, takže Kristus tím naopak potvrzuje, že moc dobře ví, proč toto zakouší?

0 0
možnosti

Forrrest

12. 4. 2009 0:42
O primitivnosti, a predevsim NEMORALNOSTI, krestanske nauky

Cau Tome, dik za nakousnuti zajimaveho tematu, jakoz i za par tvych kritickych poznamek na vrub krestanstvi (u silne vericiho krestana je to uctyhodne). No nic, prejdeme ted k trochu komplexnejsimu kritickemu rozboru;) Co se tyka bozi existence a problemu dobra/zla, o tom jsem se rozepsal tady: http://blog2.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A090103_63925_blogidnes - opravdu takto jednoduse se da zprovodit ze sveta (mysleno, toho racionalniho) vase predstava o vsemocnem a dobrotivem bohu, a s ni i cele krestanstvi..:) Co se tyka Dzizisova utrpeni, je to mnohem jednodussi nez pises. Ritualni obetovani zvirat, a dokonce i lidi, je stare snad jako vira v boha samotna - delo se to odpradavna. Nam, lidem zijicim v poklidne sekularni spolecnosti, to vsak uz nejak nejde na rozum: PROC??? Samozrejme, usmirovali si tim bohy.. Tak jako krestane dokonce jeste !pred par stovkami let! provadeli vselijake fanaticke psi(cho) kusy, aby odvratili napr. morove epidemie (nevedeli si s nimi rady

0 0
možnosti

Forrrest

12. 4. 2009 0:44
Re: O primitivnosti, a predevsim NEMORALNOSTI, krestanske nauky

tak je jednoduse oznacili za bozi tresty) atp. Nebylo by vsak od veci se zamyslet nad tim, jak to mohlo probihat (a u mnohych stale probiha) v jejich neuveritelne primitivnich mozeccich - kde na takove zhovadilosti vubec chodili? Rikal jsem si.. co takhle.. system "neco za neco"? Je to tak jednoduche, ze by to napadlo i lidoopa. Bojime se vsemocne, neviditelne bytosti, ktera ma nase osudy pevne ve svych rukou. Abychom si ji naklonili, udelame business - nabidneme neco "sveho" (napr. zivot zvirete, manzelky, potomka..) a budeme doufat (a modlit se;),ze panbicek tuto nasi obet prijme, a oceni - odpustenim hrichu, a pokud se zastesti, treba i nejakou "sluzbickou" (pozmeneni osudu v nas prospech). (Napr. muslimove s brasnami na zadech "hrdinne" nabizeji sve zivoty Allahovi, bojuji proti nevericim, pripadne spatne vericim.. za coz smele ocekavaji expresni propustku do nebe.) A krestane? Ti maji o starost mene - jako obetniho beranka si vymysleli Jezise. Pridali opravdu nechutnou omacku

0 0
možnosti

Mlzule

11. 4. 2009 10:25
C.S. Lewis toto téma rozebírá v knize Problém bolesti

a píše tam například: "Bůh k nám potichu mluví uprostřed našich rozkoší, hovoří v našem špatném svědomí, ale nahlas křičí, cítíme-li bolest. Je to jeho megafon, kterým burcuje hluchý svět."

0 0
možnosti

KJV

11. 4. 2009 8:59
Dvě poznámky

Dovolím si dvě poznámky:

 1)  Bible ukazuje, že tento náš svět není vůbec ten nejlepší ze všech možných světů. Je to svět, který je odcizen Bohu, svět zneužité svobodné vůle, svět pod nadvládou hříchu. A to se týká všeho, lidí i přírody.

2) k velkému počtu obětí došlo zejména proto, že - jak se nyní ukazuje -, stavební firmy z chamtivosti nestavěly objekty podle požadavků na to, aby objekty byly odolné proti zemětřesení.

V žádném případě nelze svádět vinu na Boha. Jedině Bůh dává člověku naději na život v bezpečí a na to, že je schopen odstranit všechny důsledky hříchu. 

0 0
možnosti

vit.kucik

15. 4. 2009 14:03
Re: Dvě poznámky

Souhlasím...

0 0
možnosti

Man-dra-gora

11. 4. 2009 7:33
Lidé trpí

nejen při záplavách a zemětřeseních.

Největší utrpení člověka spočívá v jeho duši.V tom, jak se cítí a co cítí.Miluje-li a není jeho cit opětován, ztratí-li  matka své dítě, je-li nemocný, nepochopení druhých, závist, zlost, to je utrpení v pravém slova smyslu, protože na ně je člověk vždycky sám.

Když se stane nějaká přírodní katastrofa, je to hrozné a vůbec si to nechci umět představit, ale solidarita lidi semkne dohromady, na vzájem si pomáhájí a možná proto to Bůh dopustí, aby se k sobě lidé zase vrátili a jeden potřeboval druhého a byli více lidmi.

0 0
možnosti

vit.kucik

10. 4. 2009 22:45
Nemám co říci, protože....

...bych to napsal stejně... možná jen zdlouhavěji a méně obratněji. Vlastně jsem napsal velmi podobný text o smyslu utrpení po českých povodních...

Smysl utrpení je tajemstvím, které žádná intelektuální konstrukce nebo debata nevysvětlí. I kdyby se člověk postavil na hlavu. Z mnoha jiných příčin občas utrpením prosvítá náznak, že nějaký smysl vůbec má. Je to podobné, jako otázka, proč se všemohoucí Bůh dává lidem poznávat tak nepřímo a v náznacích, že k jeho poznání je zapotřebí víry. A sice dost silné víry. Vidíme, že to tak je, tušíme možná nějaký hluboký smysl, ale proč to tak je... nezbývá, než to přijmout. Už proto, že to pokorně přijmul i On.

Dobrý článek, Tomáši..

0 0
možnosti

T.T.

10. 4. 2009 23:02
Re: Nemám co říci, protože....

Díky... a přeju krásné Velikonoce :-)

0 0
možnosti

kkrraavvmmaaggaa

10. 4. 2009 21:06
jsou jen tri moznosti

a) jezis bud neexistoval, pripadne existoval jen jako falesny prorok, sarlatan, balzen ci neco podobneho

b) je to deviantni masochista (sam si pusobil priserne utrpeni bez jakehokoliv smyslu, nebot libovolneho vysledku mohl coby vsemohouci dosahnout bez onoho utrpeni)

c) je to podvodnik a utrpeni bylo jen takovy divadylko :)

0 0
možnosti

Kolumbo

10. 4. 2009 21:05
A co prostě

smůla? jako zlo může být vnímána jen agrese jednoho člověka proti druhému, ani útok psa nebo bejka není "zlem". A zemětřesení? je prostě smůla, jestli je někdo v blbý čas na blbém místě. Boha to nezajímá, jáí jsem přesvědčen, že proces stvoření zdaleka neskončil a evoluce je metoda Boží práce. Člověk má o sobě příliš nadnesené mínění. A koho Bůh vyvolí, jestli vůbec někoho? Toho, komu se podaří poslat svoje geny dál.  Konečně, co je to oběť? Obětuje se kočka, když brání koťata? Pochybuju, protože nejspíš neuvažuje v kategoriích alternativ - že by třeba mohla namísto obrany vlastních koťat sežrat cizí.  Obětuje se matka svým dětem? Proč? Copak člověk, který pulíruje svoje auto se mu "obětuje" jen proto, že by namísto této činnosti mohl popíjet kávu a tedy o toto potěšení dobrovolně přichází ve prospěch vozu?

0 0
možnosti

Hail Eris

10. 4. 2009 20:33
jsou jen tri moznosti

a) jezis bud neexistoval, pripadne existoval jen jako falesny prorok, sarlatan, balzen ci neco podobneho

b) je to deviantni masochista (sam si pusobil priserne utrpeni bez jakehokoliv smyslu, nebot libovolneho vysledku mohl coby vsemohouci dosahnout bez onoho utrpeni)

c) je to podvodnik a utrpeni bylo jen takovy divadylko :)

0 0
možnosti