Tomáš Tatranský

O sňatcích z rozumu

„Vy si berete osobu, kterou milujete, my milujeme osobu, kterou si bereme,“ vysvětlila mi před několika lety princip sňatků z rozumu Lina, kamarádka z Indie.

3.8.2009 v 17:00 | Karma: 23,41 | Přečteno: 4093x | Diskuse| Osobní

Tomáš Tatranský

Nepochopitelné utrpení

Jaký smysl má utrpení, bolest, zlo? Proč v Aquile zahynulo tolik nevinných lidí? Jakou odpověď dává na tyto otázky křesťanství, jmenovitě jeho vrcholná, „velikonoční“ událost, tedy Ježíšova smrt a zmrtvýchvstání?

10.4.2009 v 15:30 | Karma: 19,66 | Přečteno: 3543x | Diskuse| Osobní

Tomáš Tatranský

Divoká a ochočená smrt

Aneb dvě moje setkání se smrtí.

28.5.2008 v 0:40 | Karma: 23,28 | Přečteno: 1940x | Diskuse| Osobní

Tomáš Tatranský

Co sám nerad, nečiň druhému...

pravil kantor žáku kdesi třepaje ho za pačesy. Mnozí si jistě na tento epigram Karla Havlíčka Borovského pamatujeme z čítanky české literatury. Mně se připomněl nyní, když jsem si pročítal včerejší projev papeže Benedikta XVI. před Valným shromážděním OSN. Co mají proboha společného – zeptáte se – antiklerikální rebel z Českomoravské vrchoviny a konzervativní hlava katolické církve? Inu, přesvědčení, že takzvané „zlaté pravidlo“, kterým se ohání kantor z našeho epigramu, je čímsi, co by bylo záhodno dodržovat.

19.4.2008 v 8:49 | Karma: 11,54 | Přečteno: 1453x | Diskuse| Kultura

Tomáš Tatranský

Můj přítel misionář

Každý z nás má ve svém životě nějakou tu misi (ať už si toho je či není vědom), ale ne každému se poštěstí stát se misionářem v Africe. Já mám alespoň to štěstí, že jednoho takového misionáře docela dobře znám. Jmenuje se František Slavíček a je jedním z těch, kteří jsou v mém srdci přítomni zcela zvláštním způsobem, když teď v čase již takřka vánočním myslím na všechny své duchovně blízké, byť fyzicky vzdálené přátele.

23.12.2007 v 8:48 | Karma: 19,50 | Přečteno: 1563x | Diskuse| Osobní

Tomáš Tatranský

„Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi?“

Vezmeme-li do rukou Bibli, zjistíme, že těmito slovy se Hospodin ironicky obrací na Jóba, který si stěžuje na svůj popravdě řečeno dost otřesný osud. Proč jsem si vybral právě tento citát jako titulek příspěvku, kterým zahajuji svoje blogování?

7.12.2007 v 13:48 | Karma: 17,65 | Přečteno: 1061x | Diskuse| Ostatní