Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Rok na blogu

Aneb co mi blog dal a vzal...

Před pár dny uplynul rok od chvíle, kdy jsem si tady na iDNES založil blog. Nastal tak vhodný čas, abych svou bloggerskou zkušenost shrnul do několika prostých slov (a čísel).

Před rokem jsem toho o blogosféře moc nevěděl, nicméně jakmile jsem se o existenci tohoto fenoménu dozvěděl, napadlo mě, že bych se i já mohl se svými názory dělit skrze blog na veřejnosti, a nic mi nebránilo prostě to zkusit (jednou z motivací bylo i to, že jelikož žiju v zahraničí a češtinu používám minimálně, psaní blogu v češtině pro mě bylo šancí, že snad zpomalím a možná i pozastavím proces zapomínání gramatiky mého rodného jazyka :-)).

Je evidentní, že blog mi vzal trochu volného času, ale spíš se zamyslím nad tím, co mi blogování dalo. Dalo mi možnost předat lidem pár (snad) zajímavých informací a sem tam i předložit nějaký ten argument. Díky blogování jsem se začal zajímat i o jiné blogy, což mi rozšířilo obzory. Zjistil jsem, že diskuze pod mými články (když si člověk odfiltruje různé urážky a „výkřiky do tmy“) byla často velmi zajímavá a přínosná (proto také, pokud se mě někdo na něco v diskuzi zeptá a je alespoň trochu slušný, většinou odpovím). Co je ještě důležitější, díky blogování jsem získal několik nových přátel.

V neposlední řadě jsem se díky blogu skamarádil s českou muslimkou Aishou, s kterou jsem před několika měsíci rozjel společný projekt, který má za cíl přispět k odbourávání předsudků mezi křesťanstvím a islámem, respektive mezi křesťany a muslimy, respektive mezi věřícími těchto náboženství a českou (většinově sekulární) společností („pravidla hry“ jsou vysvětlena zde). Podle ohlasů na tomto blogu i jinde (na projekt upozornil například tento server, ale i tento blog) se mi zdá, že tento projekt plní svůj účel, a mám z toho velikou radost.

Nemohu se nevyjádřit ke karmě. Patřím k těm bloggerům, kteří nepíší proto, aby měli co nejvyšší karmu, ale pochopitelně uznávám, že mě výše mé karmy zajímá. Díky karmě si vlastně testuji, jaká témata „táhnou“ a jaké názory jsou či nejsou líbivé. Píšu vždy jedině podle svého nejlepšího vědomí a svědomí, a vždy si i v duchu tipuji, jak vysokou karmu asi článek získá, a musím přiznat, že ne vždy se trefím...

Do budoucna počítám s tím, že si budu názory čtenářů mého blogu testovat i pomocí anketek (první z nich, o KSČM, je zde už vyvěšena), tak prosím spolupracujte a klikejte... :-)

 

A nyní trocha statistiky (k dnešnímu dni), čili můj blog v datech:

Celkový počet návštěv (tedy počet zobrazených stránek, nikoli počet návštěvníků): 52404

Statistiky (nad rámec toho, co nabízí iDNES) čtenářů mého blogu jsem zavedl teprve před nedávnem, takže zatím uvedu údaje z letošního listopadu, kdy můj blog navšívilo 1671 čtenářů (pro přesnost: z tolika různých adres byl blog navštíven), z nichž 533 jich navštívilo blog více než jednou (přičemž počet načtených stránek za listopad činí 3716).

Je pochopitelné, že čtenáři jsou především z ČR (no a taky z Polska, odkud se připojuji já :-)), jinak čtenáři sídlí hlavně v USA (2,9%), na Slovensku (1,4%), ve Velké Británii (1,1%) atd. Jako bloggera, který se zajímá o islám, mě těší, že můj blog je čten i v Saúdské Arábii, což je důkazem, že s tou cenzurou v islámském světě to není tak hrozné, jak nám to líčí mnozí islamofobové... :-) A jako křesťana mě těší, že můj blog čte i kdosi ve Vatikánu...

 

A teď k úspěšnosti článků (vyjímám soukromý článek o mužské a ženské identitě) – za první rok mého blogování jich je 34:

 

Průměrná karma: 16,62

 

Články s nejvyšší karmou:

Gottland očima Poláků (34,83)

(Mimochodem, díky tomuto článku mě pozval na kafe autor knihy „Gottland“, polský publicista Mariusz Szczygieł :-))

Abort macht frei (27,28)

(Toto je též můj nejdiskutovanější článek: 407 příspěvků.)

Reaktivace islámu: nová internacionála (26,79)

(Tento článek převzal i server Eurabia.)

 

Články s nejnižší karmou:

Co sám nerad, nečiň druhému... (6,46)

(Upřímně řečeno, nechápu, že zrovna tento článek má tak nízkou karmu, no ale nemusím chápat všechno...)

Procházka Římem a výhody multikulturalismu (10,29)

„Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi?“ (10,50)

 

Průměrná čtenost: 1552

 

Nejčtenější články (jejich čtenost je tak vysoká, protože byly vybrány na hlavní stránku iDNES):

„Co ti na nás tak vadí?“ aneb proč nejsem muslim (6357)

Abort macht frei (4801)

Gottland očima Poláků (4018)

 

Nejméně čtené články:

Na památku genocidy ukrajinského národa (468)

„Kde jsi byl, když jsem zakládal zemi?“ (525)

Co sám nerad, nečiň druhému... (546)

 

Pokud jde o články v rámci mého „dvojblogu“ s Aishou (zatím jich je 10), jejich průměrná karma je 15,23 a průměrná čtenost 2091.

 

Tolik tedy malá bilance, s podobným článečkem přijdu – dá-li Alláh – zase asi za rok.

Autor: Tomáš Tatranský | středa 10.12.2008 7:40 | karma článku: 6,53 | přečteno: 2424x
  • Další články autora

Tomáš Tatranský

Tři největší lži o Evropské unii (a jejich vyvrácení)

Je opravdu pozoruhodné a svým způsobem i zábavné, k jak hloupým a neférovým „argumentům“ se čím dál častěji uchylují ti, kterým dělá problém smířit se s realitou evropské integrace. Pro příklady netřeba chodit daleko – můžeme si třeba otevřít „modré blogy“ europoslanců Jana Zahradila a Hynka Fajmona, anebo lze v případě hlubšího zájmu nahlédnout do webových stránek některých našich politických stran, například Svobodných či Suverenity Jany Bobošíkové (alias „železné Jany“, jak tato dáma v nedávném záchvatu pokory nazvala sebe sama). Dovolím si zde poukázat na některé společné prvky sloužící jako nejčastější opěrné pilíře „argumentů“ těchto osob a stran.

4.3.2012 v 20:19 | Karma: 19,78 | Přečteno: 2149x | Diskuse| Politika

Tomáš Tatranský

Má smysl bojovat proti korupci?

Poslední dobou jsme svědky stále intenzivnější veřejné debaty o tom, zda lze úspěšně bojovat s korupcí v naší zemi, a pokud ano, jaké prostředky při tom použít. Je míra korupce zhruba stejná na celém světě, s tím, že korupce je na různých místech jen více či méně uhlazená, jak se nedávno nechal slyšet náš pan prezident? Anebo platí, že ve vyspělejších zemích se lidé chovají celkově poctivěji, protože mají zkušenost s tím, že férové a transparentní jednání vede ke spokojenějšímu životu a koneckonců i k většímu blahobytu? Aniž bych chtěl přespříliš generalizovat, jsem přesvědčen, že platí spíše ta druhá teze.

16.10.2011 v 17:32 | Karma: 11,88 | Přečteno: 1557x | Diskuse| Politika

Tomáš Tatranský

Otazníky kolem WikiLeaks

Internetový server WikiLeaks byl sice založen již v roce 2006, značnou pozornost médií a potažmo i veřejnosti však vzbudil teprve nedávno. V tomto virtuálním prostoru bylo totiž všem uživatelům internetu nabídnuto obrovské množství původně tajných informací, které výrazně ovlivnily pohled široké veřejnosti zejména na politiku a bezpečnostní strategii Spojených států.

4.2.2011 v 15:20 | Karma: 13,18 | Přečteno: 2030x | Diskuse| Politika

Tomáš Tatranský

Konec pozitivní diskriminace v Čechách

Zdá se, že současná vláda upouští od strategie pozitivní diskriminace. Je to dobrá nebo špatná zpráva?

1.9.2010 v 20:15 | Karma: 35,60 | Přečteno: 4377x | Diskuse| Politika

Tomáš Tatranský

Je náboženská svoboda pouhým snem?

Přestože náboženská svoboda je všeobecně považována za jeden ze základních principů moderní civilizace založené na bezvýhradné úctě k lidským právům, ukazuje se, že jde bohužel o princip hojně pošlapávaný. Prokazuje to i nedávný výzkum prestižního amerického think-tanku Pew Forum.

21.5.2010 v 17:40 | Karma: 31,47 | Přečteno: 5677x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

To je antisemitská i Bible? Část republikánů odmítá zákon na ochranu Židů

5. května 2024  15:58

Americká Sněmovna reprezentantů velkou většinou schválila návrh zákona zaměřeného proti...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  15:52

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Policie obvinila řidiče kamionu za smrtelnou nehodu na D1, hrozí mu až šest let

5. května 2024  15:47

Karvinští kriminalisté obvinili litevského řidiče kamionu, který v sobotu narazil do osobního auta...

Sabotáže a jiné útoky. Rusko chystá Evropě perné chvíle, varují tajné služby

5. května 2024  15:40

Tajné služby v různých evropských zemí varují vlády, že Rusko plánuje sabotážní akce napříč...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....