Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F

fext

10. 12. 2008 17:01
mk

Mě se spíš než mk líbí model melting pot. Jáí se třeba z kultur ostatních národů hodlám poučit ve věcech, co se mi zdají dobré, a akceptovat to do vlastní kultury. Naopak věci, co jsou špatné, nebudu tolerovat ani u nich. Čímž mám například protizákonné jednání. Pokud je zvykem v zemi, z níž sem dorazili nějací přistěhovalci, že žena poslouchá muže na slovo a je doporučeno ji v případě vzdoru fyzicky zmlátit, pak nebudu respektovat tuto kulturní tradici, a pokud v mé přítomnosti někdo fyzicky napadne jiného občana této země, bez ohledu na to, v jakém je s ním příbuzenském vztahu, tolerovat to nebudu a s největší pravděpodobností proti tomu i zasáhnu.

Naopak se třeba rád naučím od číňanů pít zelený čaj, od japonců spát na futonu a mít jednoduše zařízený byt, atd., atd. Je mi jedno, že to není "moje" tradice, prostě se mi to zdá dobrý nápad. Svět se vyvíjí a lidi se učí jeden od druhého. Jediný smysl má melting pot.

0 0
možnosti
MS

kenzo

10. 12. 2008 17:12
Re: mk

To je fajn, že se ti to líbí, ale tento anglosaský model v kontinentální Evropě nefunguje!

0 0
možnosti
D

ace_one

10. 12. 2008 16:59
Typicky cechacek, kterej nevyleze za hranice

musim te zklamat, ale ono multikulti fungujeEU

0 0
možnosti
F

fext

10. 12. 2008 17:01
Re: Typicky cechacek, kterej nevyleze za hranice

Nefunguje, nevíš, co to znamená.

0 0
možnosti
RD

RodoDendron

10. 12. 2008 16:53
Kultura paušalizování a generalizace...

Má cenu něco psát? Pochopil by to autor?

0 0
možnosti
TT

T.T.

10. 12. 2008 17:14
Re: Kultura paušalizování a generalizace...

Vždycky to můžete aspoň zkusit, milý RodoDendrone ;-) Autor.

0 0
možnosti
S

sabka

10. 12. 2008 15:27
když tak přemýšlím nad "kvalitami "

současných mužů....musím konstatovat, že zas tak úplně blbý nápad ty ženy z NG neměly....holky, mohly bychom se aspoň zamyslet!;-D

0 0
možnosti
TT

T.T.

10. 12. 2008 15:33
Re: když tak přemýšlím nad "kvalitami "

No teda !?!

Mahometa na tebe ! ;-D

0 0
možnosti
L

lesicatko

10. 12. 2008 15:24
Výborný článok

Pre samé buranie mýtov sa nedostanem vlastne k pochvale článku - ano, je výborný.

K tomu čo by malo obsahovať to základné minimum som  už skeptický - nutne tam totižto musí byť nejaká forma náboženstva a hoci už boli snahy zjednotiť ho / Baha´i´/ tak realne to stroskotáva.Dokonca ani veda ako novodobé náboženstvo nedokáže realne vyplniť a nahradiť tie doterajšie - to je ten príklon k mýtom a rôznym šarlatánom, do sú tie duchovné prúdy, ktoré jednoducho ľudia potrebujú.Je to proste komplikovanejšie, sociálne vedy nie sú exatné a pokiaľ nebudú, tak budeme tápať ako alchymisti v stredoveku a možno sa nám niečo podarí, možno nie...

Ale som optimista :)

0 0
možnosti
TT

T.T.

10. 12. 2008 15:32
Re: Výborný článok

Vďaka! Súhlasím s Vámi (a som tiež optimista) :-)

0 0
možnosti
J

Jack777

10. 12. 2008 15:23
...

A co se týče náboženství, tak většina mých spolužáku z asie i moje přítelkyně, byli budhisti. Většina z nich byli po univerzitě, to znamená lidé vzdělaní, inteligentní a žádnej fanatismus a bludy jsem u nich nezaznamenal. Naopak mi přišlo, že jim to dává určitou ušlechtilost...

0 0
možnosti
J

jiri.fiala

10. 12. 2008 16:00
Re: ...

99.5% buddhistu pochazejicich z nebuddhistickych zemi jsou pozeri znudeni blahobytem obdivujici tzv. "tibetskou moudrost". jinak, cituji j.penase z tydne, "mirumilovni buddhiste se v thajsku shromazdili na letisti, kde se poruznu tloukli s jinymi buddhisty" :)

0 0
možnosti
I

ignorantka

10. 12. 2008 15:21
strasidla multi a kulti obchazi blogem!

uuuuaaaaa!!! bojme se! ;-D

0 0
možnosti
J

jiri.fiala

10. 12. 2008 15:20
gro multikulturalismu

vcelku souhlasim s prispevkem jacka 777 pode mnou.

problem je v tom, ze propagatori multikulturalismu zamenuji kulturu kazdodenniho zivota a folklor. spravne by se tedy mela propagovat multifolklorni spolecnost s tim, ze zivotni kulturu a obecne normy ovsem musi kazdy prejmout z cilove zeme. rozhodne je ovsem namiste jednolite bilou populaci naredit jinymi R^EU

0 0
možnosti
MS

kenzo

10. 12. 2008 17:05
Re: gro multikulturalismu

Ředit se můžeš jak chceš, ale nevnucuj to druhým! 

0 0
možnosti
J

Jack777

10. 12. 2008 15:16
....

Já to beru tak, že mám právo si vybrat místo k životu kdekoliv na světě a nikdo nemá právo mi v tom bránit jenom proto, že tam on nebo jeho předci byl první. Mám právo tam žít na úplně stejný úrovni, pokud dodržuji zákony. Pro mě je v tomhle asi nejlepší země Austrálie. Tam by byli mnozí, kteří mají dojem, že je tady hodně cizinců, asi hodně překvapeni. Občas se stalo, když jsem v sydney stál na nástupišti, že jsem tam byl jediný běloch. A mě se to líbilo. Už jenom proto, kolik krásných holek z asie si tam člověk mohl vybrat :-). Tato země (i lidé tady) je velice konzervativní a ne tolik moderní. Můj první dojem, když jsem se po delší době vrátil, byl pocit určitý nudy a šedivosti. Teď už to tak nevnímám. No a když tady byla moje přítelkyně, původem asiatka, tak jsem měl pocit, že si lidé hodně všímají. Tam to byla pohoda, nikdo se nad tím ani nepozastavil. Tady na to lidé nejsou zvyklí a pořád mají podivný strach z toho, že jim někdo krade kulturní dědictví....

0 0
možnosti
MS

kenzo

10. 12. 2008 17:04
Re: ....

To jsou opravdu bludy užitečného idiota multikulturalismu, který popisuje zemi, která zrušila multikulturalismus jako politickou doktrínu, pod tíhou problémů např. s Libanonci především muslim. vyznání viz. Cronula Beach! Právo žít kde se mi zachce?Právo plynoucí z čeho?Jsme povinováni přijmout, kde koho, kde s čím, třebas i za sousedy?Nejsme! A jsme toho svědky i na západ od našich hranic!

0 0
možnosti
MV

Martin V

10. 12. 2008 14:43
zakladní problém multi kulti

Přistěhovalci by si měli uvědomit, že je sem nikdo nezval a jsou zde na návštěvě - tedy pokud se jim u nás nelíbí, tak ať zase jdou o stát dál a neříkají nám jak se knim máme chovat, aby je to neuráželo.

Ad náboženství, zrušit asi nepujde (velká škoda), ale prosim bych absolutní oddělení státu od církví. Nebo můžeme s každým věřícím nakládat stejně, jako s mentálně postiženým člověkem, co věří bludům..., ale Bohnice by asi nestíhali :-/

0 0
možnosti
L

lesicatko

10. 12. 2008 14:47
Re: zakladní problém multi kulti

Mentálne postihnuté je potom celé ľudstvo, vrátane veľkej časti ČR - asi najväčší blud, čo tu panuje je, že Česi sú ateistický národ.

Omyl.

Česi v drvivej väčšine niečomu veria - akurát že nie cez oficiálne cirkvi.

0 0
možnosti